⚙️ În perioada 1.03-1.05.2021, efectuăm modificări la structura site-ului, cu afectarea temporară a vizualizării paginilor. Îți mulțumim pentru înțelegere! ⚙️

SACQ®

Student Adaptation to College Questionnaire®

Chestionarul de Adaptare la Mediul Universitar (SACQ®)
 
Evaluează calitatea adaptării studentului la cerințele universitare

Categorie: Cod produs: SACQ®

SACQ (Student Adaptation to College Questionnaire) a fost creat pentru a evalua cât de bine se adaptează un student la cerințele experienței universitare. Cele două arii principale de aplicabilitate ale SACQ sunt consilierea și cercetarea. SACQ s-a dovedit util atât în consilierea studenților, în dezvoltarea de programe și politici universitare și în cercetarea fundamentală.

SACQ se concentrează pe calitatea adaptării studentului la acest mediu, mai degrabă decât pe evaluarea mediului respectiv de către student. Instrumentul evaluează adaptarea generală la mediul universitar, detectând problemele, ghidând intervenția și promovând retenția. Este un instrument rapid, convenabil care contribuie prin cei 67 de itemi la detalierea modului în care studentul auto-evaluează experiența academică, oferind scoruri pe patru scale: (1) Adaptarea academică(2) Adaptarea socială(3) Adaptarea personal-emoțională(4) Atașament față de instituție, la care se adaugă un scor general.


 

Cele patru subscale principale se focalizează pe anumite aspecte ale procesului de adaptare la mediul universitar.

Subscala Adaptare academică este compusă din 24 de itemi care măsoară diferite cerințe didactice caracteristice experienței din cadrul facultății.

Cei 20 de itemi care compun subscala Adaptare socială sunt relevanți pentru cerințele interpersonale-sociale tipice privind procesul de adaptare la mediul universitar.

Subscala Adaptare personal-emoțională cuprinde 15 itemi construiți pentru a măsura starea emoțională și fizică a studentului – gradul general de disconfort psihologic și eventualele probleme somatice asociate.

Subscala Atașament este alcătuită din 15 itemi creați să exploreze sentimentele studenților legate de urmarea studiilor unei universități în general și legate de facultatea pe care o urmează în particular. Aceasta subscală măsoară în principal calitatea relației dintre student și instituție.


Fiecare item SACQ este o afirmație scorată pe o scală în 9 puncte, variind de la „mi se potrivește foarte mult” în partea stângă până la „nu mi se potrivește deloc” în partea dreaptă. Studentul bifează pe scală punctul corespunzător răspunsului care reprezintă gradul în care afirmația este considerată ca fiind adevărată pentru sine în momentul testării.

Continuumul pe care se încadrează scorurile variază conceptual de la mai puțin flexibil (capacitate de adaptare redusă) respectiv la mai flexibil (capacitate de adaptare mărită). Pentru 34 dintre itemi (itemii cotați ca negativi) aceste valori variază de la 1 la 9, în timp ce pentru 33 dintre itemi (itemii cotați ca pozitivi), variază de la 9 la 1. Suma scorurilor individuale la itemi pentru fiecare subscală constituie un indiciu pentru fiecare dintre cele patru aspecte ale adaptării. Suma scorurilor pentru cei 67 de itemi – scorul Scalei Generale – repezintă un indiciu pentru adaptarea generală. Cu cât scorul obținut este mai mare, cu atât nivelul de adaptare este mai bun.

Robert W. Baker, Ph. D.

Autor al testului SACQ (Student Adaptation to College Questionnaire).

Bohdan Siryk, M.A.

Autor al SACQ (Student Adaptation to College Questionnaire).

Adaptarea la viața academică este extrem de solicitantă pentru studenți, atât în plan personal (părăsirea familiei, gestionarea bugetului personal etc.), cât și în plan academic (trecerea de la activitatea organizată, ghidată, la luarea independentă a notițelor, munca în echipă, managementul timpului, studiu individual etc), social (noi colegi și prieteni, de multe ori o nouă localitate). Studenții, în special cei de anul I, au nevoie să simtă că sunt parte a unei comunitățăți de învățare care îi sprijină, că sunt valorizați și că există interes pentru a le facilita efortul de adaptare la schimbările la care sunt supuși. Grupul țintă pentru SACQ este constituit din astfel de studenți.

În România eșantionul normativ are un volum de 1806 participanți, dintre care 1167 femei și 639 bărbați. Toți participanții incluși în eșantion sunt studenți, înregistrați în sistemul de învățământ superior, public sau privat. Majoritatea studenților sunt înregistrați în anul I, la domeniile de licență de la specializări academice diferite (de exemplu, psihologie, medicină, științe economice, drept etc.) ceea ce face ca vârsta medie a eșantionului normativ românesc să fie de 20.77 ani. Vârsta minimă a eșantionului românesc este de 17 ani, iar vârsta maximă de 64.

Culegerea de date pentru SACQ în Romania s-a realizat în centre universitare din București, Sibiu, Alba Iulia, Arad și Timișoara, acoperind zonele geografice centru, vest, nord-est și București. Chestionarele incluse în eșantionul normativ au fost culese parțial prin operatori de interviu neremunerați și parțial prin colaborări de cercetare cu cadre didactice din universitățile vizate. Chestionarele au fost aplicate studenților, în ambele semestre ale aceluiași an universitar. Chestionarele au fost aplicate în format creion-hârtie și au fost centralizate în baza de date de către operatori de date. Menționăm că nu toți studenții au fost testați în ambele semestre.

Fii primul care scrie un review

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS