Chestionarul se adresează părintelui (tutorelui/ cadrului didactic), fie oricărei persoane care întrunește criteriul frecvenței de interacțiune cu copilul evaluat. Administrarea se bazează pe răspunsurile în cinci trepte oferite celor 144 de simple și scurte afirmații, care infățișează comportamente concrete și observabile ale copilului.
- (i) ca o privire de ansamblu asupra funcționării specifice a personalității copilului și
- (ii) ca o formă comparativă a convergențelor și divergențelor evaluărilor celor doi părinți.
În practică, HiPIC este utilizabil în contextul clinic pentru cunoașterea punctului de pornire în terapie, pentru identificarea resurselor și vulnerabilităților și pentru setarea obiectivelor terapeutice. În contextul educațional-pedagogic, HiPIC permite evaluarea stilului de învățare al copilului, dar și compatibilitatea dintre abilitățile parentale și personalitatea fiului/fiicei. Puteți consulta mai jos un profil demonstrativ (.pdf), pentru a vedea în ce măsură HiPIC acoperă nevoile dumneavoastră în evaluare. Alături veți regăsi o prezentare exhaustivă a testului (.ppsx).
Profil demo HiPIC
În urma introducerii datelor rezultate în urma completării chestionarului se generează instantaneu raportul HiPIC (19 pagini), care conține următoarele secțiuni:
- Coperta cu datele chestionarului (psihologul, data aplicării, data generării raportului, identificatorul/seria)
- Introducerea cu privirea la utilizarea raportului și o mini descriere a testului
- Profilul HiPIC
- Raportul detaliat HiPIC
- Detaliile modus operandi
Dimensiunile și fațetele HiPIC
Stabilitate emoțională: Anxietate, Încredere în sine
Extraversie: Energie, Optimisim, Timiditate, Expresivitate
Imaginație: Creativitate, , Intelect, Curiozitate
Benevolență: Altruism, Dominanță, Egocentrism, Complianță, Iritabilitate
Conștiinciozitate: Concentrare, Perseverență, Ordine, Motivare prin realizare
Abreviere | HiPIC |
Data publicării | 2017 |
Populația vizată | copii |
Forma de administrare | Individuală/grup, Heteroevaluare, Creion-hârtie/online |
Vârsta | 6-13 ani |
Volumul eșantionului | 1153 (1065 formulare au fost completate de către părinți și 88 de profesori/persoane care se ocupau de îngrijirea copiilor) |
Calificarea necesară | B |
Durată | 30 minute |
Tipul itemilor | verbali, de forma unor descrieri comportamentale corespunzând celor 5 factori evaluați și fațetelor lor |
Numărul itemilor | 144 itemi |
- a avut loc între iunie 2015 și februarie 2016 și au fost completate peste 1153 formulare (1065 au fost completate de către părinți și 88 de profesori/persoane care se ocupau de îngrijirea copiilor), colectate pe teritoriul României, cu precădere din zonele geografice: București-Ilfov, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru
- format din evaluări ale părinților N = 1065, dintre care 839 (72.8%) de gen feminin și 226 (19.6%) de gen masculin, cât și din evaluările ale unor profesori care interacționează cu copiii evaluați N = 88 (7.6%)
Trebuie sa fii autentificat pentru a adăuga un review.
Fii primul care scrie un review