Ce este AZUBI®-BK/PLIV-BC?
AZUBI®-BK/PLIV-BC este un instrument de tip probă de lucru, destinat diagnozei aptitudinilor profesionale în cazul ocupațiilor de birou sau comerciale. PLIV-BC se bazează pe un nou concept de test, care combină avantajele testelor de inteligență vocațională cu abordarea bazată pe simulare, având prin urmare avantajul transparenței, cât și un grad de acceptare ridicat. În raport cu toți indicatorii de succes profesional importanți, PLIV-BC se bucură și de validitate socială și predictivă ridicată, ceea ce îl recomandă pentru selecție, reconversie profesională și valorificare a pontențialului.
Proba ia în considerare cele mai importante competențe (lingvistice, numerice) și cunoștințe (viteză de procesare, memorie), comportamentul în muncă (abilități precum viteza și acuratețea muncii, capacitatea de concentrare și conștiinciozitatea) și preferințele și interesele.
PLIV-BC are două forme paralele A și B, cât și trei module (bază, post- și scurt) de administrat în funcție de timpul disponibil și necesitatea unei diagnoze aptitudinale exhaustive. Dacă obiectivul principal este măsurarea inteligenței generale, este recomandată utilizarea Modulului de bază. Astfel, pot fi diagnosticate și domeniile de competență individuale. Dacă evaluatorul este interesat prioritar de viteza de procesare, capacitatea de concentrare și conștiinciozitatea în activitatea viitoare, se recomandă utilizarea Postmodulului. Diferențierea poate fi redusă, de asemenea, la sarcini complexe (Modulul de bază) vs. activități mai simple (Postmodulul). Modulul scurt este conceput pentru evaluările rapide.
PLIV-BC are și o versiune dedicată ocupațiilor tehnice și meseriilor, intitulată AZUBI®-TH/PLIV-TH.
Pentru mai multe detalii, consultă secțiunile Scale și Caracteristici pe pagina testului.
Cui se adresează și pentru ce este recomandat AZUBI®-BK/PLIV-BC?
AZUBI®-BK/PLIV-BC adresează selecția personalului pentru ocupațiile de birou și comerciale, în special pentru selecția ucenicilor, orientarea în carieră a tinerilor și recalificări, dezvoltarea personalului și identificarea potențialului, cât și ca suport în decizia de angajare a ucenicilor.
PLIV-BC poate fi utilizat de specialiștii din HR, cât și de consilierii vocaționali sau psihologii școlari.
Ocupațiile de birou cuprind, spre exemplu, profesiile de funcționari, specialiști în comunicarea cu publicul și alți specialiști din departamentul de comunicare/biroul de presă. Grupul țintă pentru utilizarea acestui instrument cuprinde și alte ocupații comerciale și servicii publice, spre exemplu, comercianți din domeniul transporturilor, industriei, bancar, al asigurărilor, sportului și fitnessului, comerțului en-gros, exportului și al imobiliarelor, administrativ, judiciar, fiscal și al asigurărilor sociale.
Care sunt particularitățile AZUBI®-BK/PLIV-BC?
OPȚIUNE DE ADMINISTRARE PENTRU TIMP REDUS. PLIV‑BC este format din două module - Modulul de bază și Postmodulul. Acestea au puncte de greutate diferite și se completează reciproc, însă dacă nu este necesară o diagnoză diferențiată a aptitudinilor, pentru o evaluare rapidă (30 minute) este disponibil Modulul scurt, care corelează puternic (.91) cu scorurile totale la PLIV‑BC. În cadrul Modulului scurt, sarcinile au cea mai înaltă calitate a măsurării și de asemenea, au fost acceptate cel mai bine de către participanți.
CONCEPTUL DUAL DE MĂSURARE. Deoarece PLIV‑BC reprezintă ca fenotip o probă de lucru, iar ca genotip aspecte ale inteligenței vocaționale, sunt reduse dezavantajarea minorităților, reacțiile negative ale respondenților și necesitatea de a deține experiență anterioară în profesie, în vreme ce este crescută validitatea predictivă.
COMPATIBILITATEA CU ALTE METODE DE EVALUARE. Pentru o imagine completă asupra respondentului manualul PLIV-BC furnizează date pentru co-administrarea cu AMI®, I-S-T® sau scala conștiinciozitate a NEO FFI™.
Scalele AZUBI®-BK/PLIV-BC
Modulul de bază (timp total de administrare 64 minute)
- Revizuirea protocolului (RP)
- Comunicare telefonică (CT)
- Rezolvarea problemelor de logistică (RPL)
- Memorarea numerelor interioare de telefon și a numărului camerei (MNTC)
- Predicția vânzărilor (PV)
- Compararea valorilor bilanțului (CVB)
- Corectarea informațiilor scrise (CIS)
- Rememorare (RE)
Postmodulul (timp total de administrare 27.5 minute)
- Completarea faxului (CF)
- Sortarea e-mailurilor (SE)
- Verificarea adreselor (VA)
- Calcularea taxelor poștale (CTP)
Modulul scurt (timp total de administrare 28.5 minute)
- Corectarea informațiilor scrise (CIS)
- Predicția vânzărilor (PV)
- Comunicare telefonică (CT)
- Completarea faxului (CF)
Abreviere | PLIV-BC (în România); AZUBI®-BK (internațional) |
Data publicării | 2021 |
Populația vizată | adolescenți și adulți |
Forma de administrare | Individual/Grup; Autoevaluare |
Vârsta | peste 14 ani |
Volumul eșantionului | 922 |
Calificarea necesară | B |
Durată | modul de bază: 64 minute; postmodul: 27.5 minute; modul scurt: 28.5 minute |
Tipul itemilor | sarcini de lucru, cu specific de birou și comercial |
Numărul itemilor | modul de bază: 8 sarcini; postmodul: 4 sarcini; modul scurt: 4 sarcini |
Adaptarea AZUBI®-BK/PLIV-BC
PLIV‑BC a fost tradus în limba română de către Liliana Miclăuș, iar traducerea rezultată a fost totodată supusă analizei autorilor testului, în special a dl. Prof. Dr. Heinz Schuler, aceștia oferind sugestii extrem de utile legate de adaptarea probei. Date fiind modificările impuse de modul de ortografiere din limba română, s-a optat pentru păstrarea aceluiași număr de greșeli de ortografie și de punctuație ca în versiunea germană, cu adaptarea la specificul limbii.
Eșantionul normativ al AZUBI®-BK/PLIV-BC
Eșantionul normativ românesc al PLIV‑BC include 922 de elevi, la o formă de învățământ cu frecvență (de zi), care au șanse să aplice - la o dată ulterioară - pentru un post din domeniul ocupațiilor de birou și comerciale. Din cele două forme paralele ale testului, A și B, participanților li s-a cerut să rezolve doar forma A, întrucât ambele conțin sarcini cu aceeași structură, dar itemii sunt în ordine diferită, fie sunt modificate diferite nume. Din eșantionul total, 366 sunt persoane de gen masculin, iar 556 sunt persoane de gen feminin. Nu au fost stabilite criterii de eșantionare pentru variabila gen, deoarece în funcție de profilul liceal, acest echilibru poate fi sever încălcat: în anumite școli sunt prezente aproape în exclusivitate persoane de gen masculin (de exemplu la profilul mecanică), iar în alte școli sunt prezente persoane de gen feminin (de exemplu școli de coafură și cosmetică, textile și pielărie etc). Pentru o componență echilibrată a eșantionului, a fost inclus un număr de participanți echilibrat din toate cele patru clase de studiu (IX-XII) și s-a încercat păstrarea raportului de gen. Eșantionul pentru elevi este de tip stratificat, cu o reprezentare uniformă a zonelor statistice ale României, pentru fiecare regiune alegându-se unul sau două orașe mari.
Trebuie sa fii autentificat pentru a adăuga un review.
Fii primul care scrie un review